Exkluzivně: Legislativní přehled za první a druhý srpnový týden 2024

Co nového se aktuálně chystá v oblasti legislativy? Přinášíme vám exkluzivní přehled návrhů zákonů a nařízení za první a druhý srpnový týden 2024. Legislativní monitoring vzniká ve spolupráci s Českou asociací věřitelů.

A) Zákony

A1) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 325/2021 Sb., o elektronizaci zdravotnictví, ve znění zákona č. 409/2023 Sb., a další související zákony

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo zdravotnictví
  • Čj. OVA: 615/24
  • Čj. předkladatele: MZDR-37109/2023
  • Aktualizováno: 30. 7. 2024
  • Stav: 7 – zařazeno do evidence
  • Odkaz: zde
  • Popis: Předložení návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 325/2021 Sb., o elektronizaci zdravotnictví přestavuje realizaci dalších připravovaných fází elektronizace zdravotnictví, která by měla navázat na probíhající fázi elektronizace zdravotnictví. Součástí novely je zavedení tzv. eZkarty, eŽádanky a sdíleného zdravotního záznamu.

A2) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo spravedlnosti

  • Čj. OVA: 1323/22

  • Čj. předkladatele: MSP-408/2023-LO-SP

  • Aktualizováno: 31. 7. 2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • PopisCílem návrhu zákona je v návaznosti na praktické zkušenosti a požadavky zpravodajských služeb upravit určité dílčí modifikace trestního řízení tak, aby byla posílena ochrana zájmů České republiky na řádné činnosti zpravodajských služeb a na ochraně informací o nich i informací jimi vytvářených. Sledovaného cíle se navrhuje dosáhnout několika dílčími změnami trestních předpisů.


A3) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
  • Čj. OVA: 618/24
  • Čj. předkladatele: MSMT-3322/2024-2
  • Aktualizováno: 31. 7. 2024
  • Stav: 9 – projednáno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Cílem návrhu zákona je zejména nastavení systémových a jednotných pravidel fungování podpůrných pedagogických pozic v základních školách. S tím souvisí také zakotvení způsobu určení spádovosti pedagogicko-psychologických poraden. Návrh dále zavádí možnost v případě potřeby pružně regulovat počet hodin výuky financovaný konkrétní škole ze státního rozpočtu, a to jeho zafixováním či jinou úpravou prostřednictvím nařízení vlády. Do návrhu se rovněž promítla snaha o snižování nerovností mezi školami, které jsou způsobeny nestejným zastoupením žáků se sociálním a ekonomickým znevýhodněním. Nově má být umožněno promítnout do financování škol veřejných zřizovatelů náročnost poskytovaného vzdělávání.


A4) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo zemědělství
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MZE-36555/2024-11151
  • Aktualizováno: 1. 8. 2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Navržená právní úprava směřuje k tomu, aby oprávněné osoby musely projevit vůli směřující k vypořádání svých restitučních nároků, tj. oznámit Státnímu pozemkovému úřadu, že svůj již přiznaný restituční nárok ve formě nároku na náhradní pozemek nebo na finanční náhradu budou uplatňovat.

A5) Návrh zákona o urychlení využívání obnovitelných zdrojů energie a o změně souvisejících zákonů (zákon o urychlení využívání obnovitelných zdrojů energie)

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo průmyslu a obchodu
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MPO-55874/24/41100/01000
  • Aktualizováno: 1. 8. 2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Hlavním účelem návrhu zákona je urychlení využívání energie z obnovitelných zdrojů, zejména prostřednictvím vymezení oblastí pro urychlení využívání OZE, ve kterých budou záměry pro využití energie z OZE povolovány ve zvláštním (zjednodušeném) procesním režimu.

A6) Návrh zákona o digitální ekonomice a o změně některých souvisejících zákonů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 165/24

  • Čj. předkladatele: MPO-8317/23/71000/01000

  • Aktualizováno: 2. 8. 2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona o digitální ekonomice a o změně některých souvisejících zákonů má zajistit správné fungování vnitřního trhu v oblasti digitální a datové ekonomiky prostřednictvím vytvoření jasného a předvídatelného právního rámce pro vymáhání povinností plynoucích ze souvisejících právních předpisů EU, tedy především provedení s tím spojené adaptace právního řádu ČR na nařízení o správě dat (vyjma kapitoly II) a nařízení o digitálních službách. To zahrnuje jednak určení příslušných orgánů, které odpovídají za vymáhání nařízení o správě dat a nařízení o digitálních službách (Český telekomunikační úřad a Úřad na ochranu osobních údajů), a stanovení pravidel týkajících se sankcí za porušení nařízení o správě dat a nařízení o digitálních službách.
    Součástí cíle je rovněž revize platné právní úpravy v oblasti  zprostředkovatelských služeb. Návrhem zákona se na základě provedené analýzy zrušuje současný právní rámec, který je upraven zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů.

A7) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo financí

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: MF-19488/2024/3501-4

  • Aktualizováno: 3. 8. 2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • Popis: Navrhovaná právní úprava reaguje na přijetí změn ve směrnici a souvisí s nařízením. Nařízení obsahuje úpravu transparentnosti obchodních údajů, kdy snížilo povinnost uveřejňovat informace, které byly shledány jako nevyužívané, jako např. předobchodní informace u dluhopisů nebo derivátů, a navýšilo transparentnost údajů zvláště jejich konsolidací u poskytovatelů konsolidovaných obchodních informací. Rovněž navýšilo povinnost uveřejňovat informace zvláště u systematických internalizátorů v případě kapitálových nástrojů.

A8) Návrh poslanců a poslankyň Jana Berkiho, Matěje Ondřeje Havla, Niny Novákové, Olgy Richterové, Renáty Zajíčkové, Zdeňka Kettnera a Vladimíra Balaše na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 756)

  • Návrh zákona

  • Úřad vlády ČR – Ministr a předseda Legislativní rady vlády

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: 75600/24

  • Aktualizováno: 5.8.2024

  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení

  • Odkaz: zde

  • Sněmovní tisk: zde

  • Popis: Cílem návrhu zákona je přiblížit náhradní péči o ohrožené děti, kterou poskytují dětské domovy, rodinnému životu.

A9) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: MSMT-10355/2024-2

  • Aktualizováno: 6.8.2024

  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh přináší změny potřebné pro další rozvoj v oblasti vzdělávání. Celkem zahrnuje jedenáct témat: zavedení kritéria minimální velikosti školy, zřizuje-li obec dvě či více škol; inovace v oblasti konkurzních řízení na ředitele školy či školského zařízení; zjednodušení struktury koncepčních dokumentů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy; inovace v oblasti maturitní zkoušky na základě poznatků z praxe a z pokusných ověřování; zavedení tzv. duální větve v rámci praktického vyučování, umožňující větší zapojení zaměstnavatelů do systému odbornéhovzdělávání; zrušení povinnosti převodu slovního hodnocení na známky při přestupu žáka na jinou školu; umožnění zastoupení žáků ve věku od 15 let ve školských radách; ukotvení kombinované
    výuky s distančními prvky; ukotvení pozice tzv. metodika výuky; určení konkrétní návaznosti zdravotnických oborů u středního a vyššího odborného vzdělávání s cílem umožnit zkrácení vzdělávání, jestliže student pokračuje ve vyšším odb. vzdělávání v příbuzném oboru; modernizace institutu školské právnické osoby umožňující, aby veřejní zřizovatelé společně zřídili jednu školskou právnickou osobu s organizačními jednotkami.

A10) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo obrany

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: MO-506430/2024-8694

  • Aktualizováno: 7.8.2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • Popis: Cílem navrhované změny zákona je zpřesnění ustanovení vztahujících se ke schvalování a uznávání způsobilosti vojenské letecké techniky a pověření nebo osvědčení právnické nebo fyzické osoby.

A11) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo dopravy

  • Čj. OVA: 622/24

  • Čj. předkladatele: MD-17581/2024-510

  • Aktualizováno: 7.8.2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Hlavním cílem navržené právní úpravy je zřízení Inspekce silniční dopravy, jakožto nového správního úřadu s celostátní působností, a zavedení tzv. poptávkové dopravy, což bude linková osobní doprava vyznačující se určitými specifiky. Návrh zákona obsahuje také opatření směřující ke zrušení, zjednodušení nebo přesunu některých agend v působnosti Ministerstva dopravy. Navrhuje se též řada dalších změn, které přispějí k efektivnějšímu nebo racionálnějšímu výkonu kontrol v silniční dopravě. Návrh zákona obsahuje rovněž sadu změn v některých zákonech, jež se týkají vybraných skutkových podstat přestupků, vedení přestupkových řízení a postupů na ně navazujících, evidence přestupků a výběru pokut i výnosů z nich. V návrhu zákona se provádí také další dílčí terminologické či legislativní změny.

A12) Návrh zákona o obecné bezpečnosti výrobků, o požadavcích na některé výrobky a o změně souvisejících zákonů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 384/24

  • Čj. předkladatele: MPO-7995/24/31800/01000

  • Aktualizováno: 7.8.2024

  • Stav: AN – zapracované změny neschváleny

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona v návaznosti na nařízení o obecné bezpečnosti výrobků definuje
    institucionální uspořádání dozoru nad bezpečností výrobků v České republice, který bude sjednocen s dozorem nad výrobky spadajícími do harmonizované sféry. Všechny orgány dozoru budou mít stejný rozsah pravomocí a bude tak položen základ k jednotnému postupu při výkonu dozoru, např. též vymezením minimálního rozsahu opatření, která mohou orgány dozoru v případě zjištění nebezpečného výrobku ukládat. Bude posílena spolupráce v oblasti dozoru nad bezpečností výrobků a bude posíleno fungování vnitrostátní sítě pro rychlou výměnu informací o nebezpečných nepotravinářských výrobcích.

A13) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 300/24

  • Čj. předkladatele: MPO-94013/23/71600/01000

  • Aktualizováno: 7.8.2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona o elektronických komunikacích je předkládán jednak v rovině legislativně technických úprav zákona o elektronických komunikacích a dále ve vazbě např. na problematiku organizační struktury Českého telekomunikačního úřadu, kdy je navrhováno modernizovat vnitřní členění Úřadu s ohledem na lepší efektivnost daného aparátu.

A14) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo vnitra

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: MV-111191-1/LG-2024

  • Aktualizováno: 7.8.2024

  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení

  • Odkaz: zde

  • Popis: Hlavním záměrem navrhovaných změn v zákoně o cestovních dokladech je sjednocení postupů na úseku vydávání cestovních dokladů a občanských průkazů s cílem usnadnit činnost úředníků, kteří mnohdy působí v obou agendách. Nově se tak mimo jiné umožňuje, aby si občané mohli ponechat úředně znehodnocené cestovní doklady, jako je tomu v případě občanských průkazů, nebo si požádali o digitální zpracování podoby zemřelé osoby z evidence cestovních dokladů (za předpokladu, že poskytnutí digitálního zpracování podoby za svého života držitel cestovního dokladu nezakázal). Rovněž se umožňuje, opět shodně s úpravou na úseku občanských
    průkazů, podat žádost o vydání cestovního dokladu a převzít cestovní doklad mimo pracoviště obecního úřadu obce s rozšířenou působností.

A15) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplněná některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo zemědělství

  • Čj. OVA: 623/24

  • Čj. předkladatele: MZE-8712/2024-11151

  • Aktualizováno: 8.8.2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona představuje komplexní novelu lesního zákona a reaguje na praktické zkušenosti a poznatky orgánů státní správy lesů, zájmových sdružení a vlastníků lesů a odborné veřejnosti. Návrh zákona odstraňuje aplikační nejasnosti a ruší povinnosti, které nejsou nezbytné z hlediska zachování lesa a plnění jeho funkcí, a obecně snižuje administrativní zátěž. Uvedené změny by měly přispět též k tomu, aby adaptace lesů na nové podmínky v důsledku změny klimatu byla z hlediska administrativního pro vlastníky lesů co nejsnazší.

A16) Návrh zákona o řízení a kontrole veřejných financí a související návrh změnového zákona

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo financí

  • Čj. OVA: 624/24

  • Čj. předkladatele: MF-7774/2024/4701-2

  • Aktualizováno: 8.8.2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Navrhovaná právní úprava stanoví základní požadavky na postupy řídicí kontroly v zákoně a zároveň stanoví povinnost vedoucího orgánu veřejné správy upravit postupy řídicí kontroly ve vnitřním předpisu [ustanovení § 9 odst. 1 písm. a) návrhu zákona]. Postupy řídicí kontroly již nebudou upraveny v prováděcí vyhlášce a oproti stávajícímu stavu jsou výrazně zjednodušeny.

A17) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 300/2013 Sb., o Vojenské policii a o změně některých zákonů (zákon o Vojenské policii), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo obrany

  • Čj. OVA: 625/24

  • Čj. předkladatele: MO-220028/2023-1321

  • Aktualizováno: 8.8.2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • Popis: Cílem předkládaného návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 300/2013 Sb., o Vojenské policii a o změně některých zákonů (zákon o Vojenské policii), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, je zajistit Vojenské policii účelné a účinné podmínky pro plnění jí svěřených úkolů a tím zefektivnit její činnost.

A18) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo zdravotnictví

  • Čj. OVA:

  • Čj. předkladatele: MZDR-17534/2024

  • Aktualizováno: 9.8.2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • Popis: Novela zákona č. 96/2004Sb., o nelékařských zdravotnických povoláních reaguje na změny, které přináší směrnice EU 2024/505 do problematiky uznávání dokladů o vzdělání, které byly získány před vstupem Rumunska do ES, resp. EU a které nesplňují požadavky na vzdělání stanovené v článku 31 a příloze V, části 5.2.2 směrnice 2005/36/ES pro profesi všeobecné sestry, a to prostřednictvím procesu uznávání tzv. specifických nabytých práv.

B) Třetí čtení

K dnešnímu dni není žádný zákon ve 3. čtení

C) Nařízení vlády

C1) Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 36/2019 Sb., o podrobnostech služebního hodnocení státních zaměstnanců a vazbě osobního příplatku státního zaměstnance na výsledek služebního hodnocení a o změně nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo vnitra
  • Čj. OVA: 565/24
  • Čj. předkladatele: MV-90973-3/LG-2024
  • Aktualizováno: 31. 7. 2024
  • Stav: B – signováno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Maximální výše osobního příplatku se z 50 % zvýší na 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen, a zruší se institutu vynikajícího, všeobecně uznávaného odborníka.

C2) Návrh nařízení vlády o koeficientu pro výpočet minimální mzdy pro rok 2025 a 2026

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA:
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/163935-522/3
  • Aktualizováno: 2. 8. 2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Stanoví se koeficienty pro výpočet minimální mzdy v letech 2025 a 2026.

C3) Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 240/2014 Sb., o výši sazeb mýtného, slevě na mýtném a výši odměny za poskytování evropské služby elektronického mýtného, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo dopravy
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MD/28304/2024/510
  • Aktualizováno: 3. 8. 2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Změny mýtných sazeb pro některá vozidla.

C4) Návrh nařízení vlády o stanovení některých podmínek provádění mimořádné finanční podpory pro odvětví ovoce postižené nepříznivými klimatickými jevy v roce 2024

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo zemědělství
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MZE-57801/2024-11153
  • Aktualizováno: 6. 8. 2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Důvodem předložení iniciativního materiálu – návrhu nařízení vlády o stanovení některých podmínek provádění mimořádné finanční podpory pro odvětví ovoce postižené nepříznivými klimatickými jevy v roce 2024 mimo Plán legislativních prací vlády na rok 2024 je implementace prováděcího nařízení Komise (EU) 2030/2024 ze dne 23. července 2024, kterým se stanoví mimořádná finanční podpora pro odvětví ovoce a zeleniny a odvětví vína postiženého nepříznivými klimatickými jevy v Rakousku, Česku a Polsku v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013.

C5) Návrh nařízení vlády o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2023, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2023, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2025, základní výměry důchodu stanovené pro rok 2025 a částky zvýšení za vychované dítě pro rok 2025 a o zvýšení důchodů v roce 2025 a
návrh nařízení vlády o zvýšení příplatků k důchodu v roce 2025

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/172064-510
  • Aktualizováno: 6.8.2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Navrženým nařízením vlády se realizuje zmocnění obsažené v § 107 odst. 1 písm. a) až e) zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“).
    Na základě tohoto zmocnění se podle pravidel obsažených v příslušných ustanoveních zákona stanoví nařízením vlády jednak příslušné hodnoty potřebné pro výpočet důchodů přiznávaných v roce 2025, tj. výše všeobecného vyměřovacího základu za rok 2023 a výše přepočítacího koeficientu pro úpravu tohoto základu, výše redukčních hranic, výše základní výměry důchodu a částka zvýšení za vychované dítě, jednak výše zvýšení vyplácených důchodů.

C6) Návrh nařízení vlády o zvýšení zvláštního příspěvku k důchodu

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/172309-510
  • Aktualizováno: 6.8.2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Výpočtem plyne, že nová výše zvláštního příspěvku k důchodu by měla být 2 985 Kč měsíčně (tj. 2 816 x 1,06) a 1 493 Kč měsíčně (tj. 1 408 x 1,06), se zaokrouhlením na celé koruny směrem nahoru. Zvýšení tedy činí v případě poživatelů starobních a invalidních důchodů 169 Kč měsíčně a v případě poživatelů vdovských a vdoveckých důchodů 85 Kč měsíčně, což znamená, že nová výše dávky bude 2 985 Kč a 1 493 Kč měsíčně.

C7) Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/159705-522/3
  • Aktualizováno: 7.8.2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Cílem návrhu nařízení vlády je valorizace platových tarifů ve stupnici platových tarifů uvedené v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 341/2017 Sb. o (var. I) 7 % nebo (var. II) 10 % a valorizace platových tarifů ve stupnici platových tarifů uvedené v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 304/2014 Sb. rovněž o (var. I) 7 % nebo o (var. II) 10 %, a to s účinností od 1. 9. 2024.

Autor: Česká asociace věřitelů, Petra Andresová, Václav Havlík
Foto:  Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR | psp.cz