Exkluzivně: Legislativní přehled za třetí a čtvrtý srpnový týden 2024

Co nového se aktuálně chystá v oblasti legislativy? Přinášíme vám exkluzivní přehled návrhů zákonů a nařízení za třetí a čtvrtý srpnový týden 2024. Legislativní monitoring vzniká ve spolupráci s Českou asociací věřitelů.

A) Zákony

A1) Návrh zákona o odolnosti subjektů kritické infrastruktury a o změně dalších zákonů (zákon o kritické infrastruktuře)

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo vnitra
  • Čj. OVA: 634/24
  • Čj. předkladatele: MV-21488-1/OBP-2024
  • Aktualizováno: 14. 8. 2024
  • Stav: 7 – zařazeno do evidence
  • Odkaz: zde
  • Popis: S ohledem na rozsah úprav požadovaných směrnicí CER, bylo přistoupeno k vyjmutí problematiky kritické infrastruktury z krizového zákona a vytvoření nového samostatného zákona o odolnosti subjektů kritické infrastruktury, ve kterém jsou zapracovány jak požadavky směrnice CER, tak i zkušenosti z dosavadní aplikační praxe krizového zákona v oblasti ochrany kritické infrastruktury. Součástí novelizačního balíku je také komplexní revize krizového zákona, kde je reagováno na konkrétní poznatky z posledních velkých krizových stavů (COVID, migrační vlna či tornádo). Stávající systém opatření ukládaných v rámci krizových stavů se ukazuje v některých ohledech jako zastaralý a nedostatečně schopný reagovat na moderní či zcela nepředvídatelné události a hrozby, včetně řešení situací, které následují po skončení bezprostředního dopadu dané krizové situace.

A2) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo spravedlnosti

  • Čj. OVA: 635/24

  • Čj. předkladatele: MV-98089-9/OBP-2022

  • Aktualizováno: 14. 8. 2024

  • Stav: 7 – zařazeno do evidence

  • Odkaz: zde

  • PopisCílem novely je zmodernizovat zákon, který od doby svého přijetí prošel jen minimem výraznějších změn, a zjednodušit tak jeho aplikaci v praxi.


A3) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a související zákony

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo obrany
  • Čj. OVA: 569/24
  • Čj. předkladatele: MO-554001/2024-8694
  • Aktualizováno: 14. 8. 2024
  • Stav: A – zapracovány změny
  • Odkaz: zde
  • Popis: Návrh zákona je předkládán v souladu s Obrannou strategií ČR z důvodu zajištění a zvýšení obranyschopnosti České republiky cestou posílení jejího právního postavení ve stávajících vojenských objektech tak, aby je mohla nadále využívat a podle potřeb i rozvíjet.


A4) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech a o změně některých souvisejících zákonů (lázeňský zákon), ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo zdravotnictví
  • Čj. OVA: 520/24
  • Čj. předkladatele: MZDR-7324/2024
  • Aktualizováno: 15. 8. 2024
  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády
  • Odkaz: zde
  • Popis: Smyslem navrhované právní úpravy je zajistit evidenci ochranných pásem I. stupně, vnitřních území lázeňských míst a nově přírodních léčivých zdrojů a zdrojů přírodních minerálních vod v informačním systému katastru nemovitostí prostřednictvím předávání těchto údajů do základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí. Navrhovaná právní úprava dále zavádí pojem „akční limit“, kterým se rozumí taková hodnota znečištění ovzduší, ke které by mělo vnitřní území lázeňského místa směřovat v případě, že je tato hodnota překračována.

A5) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 37/1995 Sb., o neperiodických publikacích, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání periodického tisku a o změně některých dalších zákonů (tiskový zákon), ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona
  • Ministerstvo kultury
  • Čj. OVA: 438/24
  • Čj. předkladatele: MK-S/16726/2023
  • Aktualizováno: 15. 8. 2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Navrhovaná právní úprava rozšiřuje stávající povinnost odevzdávání povinných výtisků tištěných neperiodických publikací a periodického tisku o vybrané publikace pořízené elektronicky a vybraný elektronický periodický tisk a zakotvuje právní úpravu web-harvestingu.

A6) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní a o změně dalších souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo financí

  • Čj. OVA: 408/24

  • Čj. předkladatele: MF-1034/2024/32-7

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Účelem návrhu zákona je především včasná a řádná transpozice směrnice DAC 8 (Rady (EU) 2023/2226 ze dne 17. října 2023, kterou se mění směrnice 2011/16/EU o správní spolupráci v oblasti daní). Transpoziční předpis musí být v platnosti nejpozději 31. prosince 2025 a nabýt účinnosti 1. ledna 2026. Z této transpoziční lhůty obsahuje směrnice DAC 8 dvě výjimky. Do 31. prosince 2027 musí být v platnosti předpis transponující úpravu úschovy informací, opatření pro ověření DIČ a poskytování DIČ při výměně daňových stanovisek s přeshraničním prvkem, informací oznamovaných nadnárodními skupinami podniků a informací oznamovaných zprostředkovateli přeshraničních uspořádání (čl. 27c odst. 4 a 5 směrnice 2011/16/EU). Do 31. prosince 2029 musí členské státy transponovat poskytování DIČ při automatické výměně informací podle druhů příjmu a majetku, která se vztahuje k výměně příjmu ze zaměstnání, odměny ředitelů a důchody, pokud jsou tyto informace předmětem výměny (čl. 27c odst. 3 směrnice 2011/16/EU).

A7) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo financí

  • Čj. OVA: 567/24

  • Čj. předkladatele: MF-6340/2024/2702-7

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona je předkládán především z důvodu nutnosti implementovat směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2024/1174 ze dne 11. dubna 2024, kterou se mění směrnice 2014/59/EU a nařízení (EU) č. 806/2014, pokud jde o některé aspekty minimálního požadavku na kapitál a způsobilé závazky (dále jen „Směrnice“) do českého právního řádu. Pro implementaci Směrnice členskými státy byla stanovena lhůta do 14. listopadu 2024. Smyslem změn obsažených ve Směrnici je snížit administrativní zátěž v souvislosti s tzv. osobami podléhajícími likvidaci (tj. institucemi, u nichž se v případě jejich selhání nepředpokládá uplatnění opatření k řešení krize) a zmírnit možné nepřiměřené dopady vnitřního MREL na některé bankovní skupiny po uplatnění tzv. daisy chain odpočtů, a to promítnutím předmětné novely směrnice do zákona č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, ve znění pozdějších předpisů.

A8) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 300/24

  • Čj. předkladatele: MPO-94013/23/71600/01000

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona o elektronických komunikacích je předkládán jednak v rovině legislativně technických úprav zákona o elektronických komunikacích a dále ve vazbě např. na problematiku organizační struktury Českého telekomunikačního úřadu, kdy je navrhováno modernizovat vnitřní členění Úřadu s ohledem na lepší efektivnost daného aparátu.

A9) Návrh zákona o digitální ekonomice a o změně některých souvisejících zákonů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 165/24

  • Čj. předkladatele: MPO-88317/23/71000/01000

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona o digitální ekonomice a o změně některých souvisejících zákonů má zajistit správné fungování vnitřního trhu v oblasti digitální a datové ekonomiky prostřednictvím vytvoření jasného a předvídatelného právního rámce pro vymáhání povinností plynoucích ze souvisejících právních předpisů EU, tedy především provedení s tím spojené adaptace právního řádu ČR na nařízení o správě dat (vyjma kapitoly II) a nařízení o digitálních službách. To zahrnuje jednak určení příslušných orgánů, které odpovídají za vymáhání nařízení o správě dat a nařízení o digitálních službách (Český telekomunikační úřad a Úřad na ochranu osobních údajů), a stanovení pravidel týkajících se sankcí za porušení nařízení o správě dat a nařízení o digitálních službách. Součástí cíle je rovněž revize platné právní úpravy v oblasti zprostředkovatelských. Návrhem zákona se na základě provedené analýzy zrušuje současný právní rámec, který je upraven zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů.

A10) Návrh zákona, kterým se mění volební a některé další zákony v souvislosti s přijetím zákona o volebních kampaních

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo obrany

  • Čj. OVA: 396/24

  • Čj. předkladatele: MV-189008-4/LG-2023

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Změnový zákon k souběžně předloženému návrhu zákona o volebních kampaních.

A11) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo dopravy

  • Čj. OVA: 323/24

  • Čj. předkladatele: Ministerstvo spravedlnosti

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona představuje komplexní novelu soudního řádu správního, jejímž cílem je po 20 letech účinnosti tohoto zákona reagovat na požadavky aplikační praxe. Změny v zákoně usilují o posílení práv účastníků řízení na straně jedná a zároveň posilují efektivitu řízení ve správním soudnictví. V této souvislosti se navrhuje zapracovat do zákona závěry vyplývající z judikatury Nejvyššího správního soudu i Ústavního soudu, aby textace právních norem odpovídala tomu, jak postupují správní soudy v praxi.

A12) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí

  • Čj. OVA: 517/24

  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/78761-521/2

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Ministerstvo práce a sociálních věcí předkládá návrh zákona, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Cílem návrhu je zvýšit flexibilitu pracovněprávních vztahů a uvolnit v řadě případů rigidní nastavení právní úpravy se záměrem reagovat na aktuální potřeby moderního trhu práce. Návrhem zákona se podstatně zpružňují a zpřesňují pravidla pro dání výpovědi z pracovního poměru, kdy se např. mění běh výpovědní doby, délka výpovědní doby v některých specifických případech či dochází ke sloučení výpovědních důvodů dle § 52 písm. d) a e) zákoníku práce. Dále se navrhuje výslovně uvést, že zaměstnanec má při neplatném rozvázání pracovního poměru rovněž právo na dovolenou a také se upravují podmínky zkušební doby, kdy se např. prodlužuje její maximální délka na 4, resp. 8 měsíců, lze ji dodatečně smluvně prodlužovat atd. Předmětný návrh též zpružňuje pravidla, pokud jde o zaměstnávání osob pečujících o malé děti. Nově se umožňuje, aby zaměstnanec v pracovním poměru čerpající rodičovskou dovolenou mohl vykonávat na základě dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce u téhož zaměstnavatele stejně druhově vymezené práce, a zavádí se výjimka z pravidla „třikrát a dost“ pro případ, že jde o náhradu za dočasně nepřítomného zaměstnance po dobu mateřské a rodičovské dovolené. Návrat na stejnou práci a pracoviště pak bude nově zaručen i zaměstnancům vracejícím se z rodičovské dovolené před dovršením 2 let věku dítěte. Návrhem se nově připouští písemná dohoda zaměstnance se zaměstnavatelem o tom, že si zaměstnanec bude sám rozvrhovat pracovní dobu, a to i při výkonu práce na pracovišti zaměstnavatele. Při vzniku mimořádné události, havárie či naléhavých opravných prací se pak umožňuje zkrátit nepřetržitý denní odpočinek až na 6 hodin. Rozvolnění představuje i úprava podmínek pro zaměstnance některých veřejnoprávních zaměstnavatelů, pokud jde o jejich členství v řídících a kontrolních orgánech právnických osob provozujících podnikatelskou činnost; tuto změnu obecné právní úpravy je přitom nutné reflektovat i v zákoně o státní službě a v zákoně o úřednících územních samosprávných celků. Dále se zpružňují pravidla pro doručování platového a mzdového výměru a navrhuje se doplnit úpravu přechodu nároku na mzdu nebo plat tak, aby přecházel na pozůstalého partnera za podmínek stejných, jako je tomu u pozůstalého manžela. Taktéž se zpřesňuje právní úprava zjišťování průměrného výdělku zaměstnance a sjednocuje se poskytování náhrad některých výdajů zaměstnancům zaměstnavatelů v nepodnikatelské sféře s úpravou pro výkon služby v zahraničí podle zákona o zahraniční službě. Dále návrh upravuje, že součástí oznámení odborové organizace o působení u zaměstnavatele nemusí být prokázání splnění minimálního počtu členů v pracovním poměru a nově se upravuje povinnost prokázání minimálního počtu členů odborové organizace v pracovním poměru u zaměstnavatele pouze na žádost zaměstnavatele. Toto prokázání může odborová organizace učinit i prostřednictvím notářského osvědčení. A konečně se navrhuje, aby mladistvým od 14 let byl umožněn v období hlavních prázdnin výkon lehkých prací.

A13) Návrh zákona o volebních kampaních

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo vnitra

  • Čj. OVA: 395/24

  • Čj. předkladatele: MV-189008-3/LG-2023

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády

  • Odkaz: zde

  • Popis: Sjednocení právní úpravy volebních kampaní do jednoho zákona spojené s aktualizací stávající regulace.

A14) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 206/2015 Sb., o pyrotechnických výrobcích a zacházení s nimi a o změně některých zákonů (zákon o pyrotechnice), ve znění zákona č. 229/2016 Sb., a zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 1323/22

  • Čj. předkladatele: MPO-632605/21/21000/01000

  • Aktualizováno: 15. 8. 2024

  • Stav: AS – zapracované změny schváleny

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrhem zákona se novelizuje zákon o pyrotechnice a trestní zákoník. Návrh zákona reaguje zejména na opravu směrnice 2013/29/EU, která upravuje oblast pyrotechnických výrobků, dále  upravuje odbornou způsobilost pro zacházení s pyrotechnickými výrobky kategorie F4, T2 nebo P2 a činnosti, které pod pojem „zacházení“ spadají. Návrhem zákona se rozšiřuje působnost zákona o pyrotechnice i na fyzické osoby. Rovněž dochází ke změně trestního zákoníku, kde se rozšiřuje skutková podstata trestného činu nedovoleného ozbrojování (§ 279 odst. 3 písm. a)) o výrobu, opatřování a přechovávání pyrotechnických výrobků kategorie F4, T2 nebo P2.

A15) Návrh zákona o určení zástupců vybraných subjektů za účelem shromažďování elektronických důkazů v trestním řízení

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: MPO-59450/24/71600/01000

  • Aktualizováno: 16. 8. 2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona je předkládán na základě transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/1544 ze dne 12. července 2023, kterou se stanoví harmonizovaná pravidla pro určování určených provozoven a jmenování zástupců za účelem shromažďování elektronických důkazů v trestním řízení, která stanoví harmonizovaná pravidla pro určování určených provozoven a jmenování zástupců určitých poskytovatelů služeb v Evropské unii v souvislosti s doručováním, dodržováním a vymáháním rozhodnutí a příkazů vydaných příslušnými orgány členských států pro účely shromažďování elektronických důkazů v trestním řízení, na základě kterých by měly být odstraněny stávající překážky bránící volnému pohybu služeb a mělo by být zamezeno tomu, aby jednotlivé členské státy v budoucnosti postupovaly v této otázce rozdílnými způsoby.

A16) Návrh zákona o obecné bezpečnosti výrobků, o požadavcích na některé výrobky a o změně souvisejících zákonů

  • Návrh zákona

  • Ministerstvo financí

  • Čj. OVA: Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Čj. předkladatele: MPO-7995/24/31800/01000

  • Aktualizováno: 16. 8. 2024

  • Stav: CE – zaevidováno v PSP

  • Odkaz: zde

  • Popis: Návrh zákona v návaznosti na nařízení o obecné bezpečnosti výrobků definuje institucionální uspořádání dozoru nad bezpečností výrobků v České republice, který bude sjednocen s dozorem nad výrobky spadajícími do harmonizované sféry. Všechny orgány dozoru budou mít stejný rozsah pravomocí a bude tak položen základ k jednotnému postupu při výkonu dozoru, např. též vymezením minimálního rozsahu opatření, která mohou orgány dozoru v případě zjištění nebezpečného výrobku ukládat. Bude posílena spolupráce v oblasti dozoru nad bezpečností výrobků a bude posíleno fungování vnitrostátní sítě pro rychlou výměnu informací o nebezpečných
    nepotravinářských výrobcích.

A17) Návrh poslanců a poslankyň Jana Berkiho, Matěje Ondřeje Havla, Niny Novákové, Olgy Richterové, Renáty Zajíčkové, Zdeňka Kettnera a Vladimíra Balaše na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 756)

  • Návrh zákona

  • Úřad vlády ČR – Ministr a předseda Legislativní rady vlády

  • Čj. OVA: 

  • Čj. předkladatele: 75600/24

  • Aktualizováno: 17. 8. 2024

  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno

  • Odkaz: zde

  • Sněmovní tisk: zde

  • Popis: Cílem návrhu zákona je přiblížit náhradní péči o ohrožené děti, kterou poskytují dětské domovy, rodinnému životu.

B) Třetí čtení

K dnešnímu dni není žádný zákon ve 3. čtení

C) Nařízení vlády

C1) Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA: 633/24
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/159705-522/3
  • Aktualizováno: 14. 8. 2024
  • Stav: 7 – zařazeno do evidence
  • Odkaz: zde
  • Popis: Cílem návrhu nařízení vlády je valorizace platových tarifů ve stupnici platových tarifů uvedené v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 341/2017 Sb. o (var. I) 7 % nebo (var. II) 10 % a valorizace platových tarifů ve stupnici platových tarifů uvedené v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 304/2014 Sb. rovněž o (var. I) 7 % nebo o (var. II) 10 %, a to s účinností od 1. 9. 2024.

C2) Návrh nařízení vlády o stanovení vymezených území s dopadem na stavby pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů s celkovým instalovaným výkonem do 50 kW

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo obrany
  • Čj. OVA:
  • Čj. předkladatele: MO-638444/2024-8694
  • Aktualizováno: 15. 8. 2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Cílem nařízení vlády je stanovit území vymezená Ministerstvem obrany, ve kterých stavby pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů s celkovým instalovaným výkonem do 50 kW nejsou drobnými stavbami dle stavebního zákona.

C3) Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 592/2006 Sb., o podmínkách akreditace a provádění zkoušek z odborné způsobilosti, ve znění nařízení vlády č. 136/2016 Sb.

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MPSV-2024/116420-521/3
  • Aktualizováno: 15. 8. 2024
  • Stav: 2 – v připomínkovém řízení
  • Odkaz: zde
  • Popis: Hlavním cílem předložení návrhu je zkvalitnění poskytování delegované veřejné moci v oblasti profesionálních postupů při získávání odborné způsobilosti v prevenci rizik a koordinace bezpečnosti a ochrany zdraví na pracovišti. Jedná se o technickou novelu v souvislosti s digitalizací a modernizací, která přináší zpřesnění a zjednodušení procesu zkoušení a zkvalitňování činnosti držitelů akreditace.

C4) Návrh nařízení vlády o výši vyměřovacího základu pro pojistné na veřejné zdravotní pojištění hrazené státem pro rok 2025

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo financí
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MF-22202/2024/1404-3
  • Aktualizováno: 16. 8. 2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Změna výše vyměřovacího základu.

C5) Návrh nařízení vlády o stanovení některých podmínek provádění mimořádné finanční podpory pro odvětví ovoce postižené nepříznivými klimatickými jevy v roce 2024

  • Návrh nařízení vlády
  • Ministerstvo zemědělství
  • Čj. OVA: 
  • Čj. předkladatele: MZE-57801/2024-11153
  • Aktualizováno: 16.8.2024
  • Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
  • Odkaz: zde
  • Popis: Důvodem předložení iniciativního materiálu – návrhu nařízení vlády o stanovení některých podmínek provádění mimořádné finanční podpory pro odvětví ovoce postižené nepříznivými klimatickými jevy v roce 2024 mimo Plán legislativních prací vlády na rok 2024 je implementace prováděcího nařízení Komise (EU) 2030/2024 ze dne 23. července 2024, kterým se stanoví mimořádná finanční podpora pro odvětví ovoce a zeleniny a odvětví vína postiženého nepříznivými klimatickými jevy v Rakousku, Česku a Polsku v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013.

Autor: Česká asociace věřitelů, Petra Andresová
Foto:  Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR | psp.cz